هشدار هواشناسی افغانستان در رابطه با احتمال وقوع باد‌های شدید وزیر حج طالبان با اردوغان دیدار کرد باقری: حضور آمریکا نقش مهمی در گسترش ناامنی در افغانستان داشت + فیلم تقدیر مقام طالبان از کمک ایران به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان هرات آمادگی هلال احمر برای امدادرسانی به سیل زدگان افغانستان کاظمی قمی از آمادگی ایران برای ارسال کمک به مناطق سیل‌زده افغانستان خبرداد طالبان: تاکنون ۳۱۵ نفر در سیلاب‌های اخیر بغلان جان خود را از دست داده‌اند ویدئو | میزبانی حرم رضوی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت ابراز تأسف سخنگوی وزارت خارجه درپی وقوع سیل در افغانستان ۳۰۰هزار کودک در سیلِ ولایت بغلان افغانستان آسیب دیده‌اند مقام سازمان ملل متحد خواستار کمک‌ فوری به سیلاب‌زدگان شد + فیلم سیلاب در افغانستان جان ۳۰۰ نفر را گرفت + فیلم همه چیز درباره زمرد پنجشیر | از ثروت سبز کوهستان چه می‌دانیم؟ جاری شدن سیل در بغلان افغانستان ۵۰ کشته بر جای گذاشت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید فرمانده مرکزی ارتش آمریکا از مرزهای پاکستان و افغانستان مقامات طالبان و سفیر چین به معدن «مس عینک» رفتند لباس محلی افغانستان بر تن مجید مرتضایی + عکس طالبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را تحریم کرد جمهوری خواهان آمریکا خواستار توضیح وزیر دفاع در رابطه با تناقض در گزارش حمله به فرودگاه کابل شدند تاکید بر ضرورت تدوین برنامه مشترک استان‌های مرزی برای تسهیل تجارت با افغانستان
سرخط خبرها

نهاد امریکایی سوفان: گروه‌های تروریستی در حال تقویت خود در افغانستان هستند

  • کد خبر: ۱۶۹۶۸۸
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
نهاد امریکایی سوفان: گروه‌های تروریستی در حال تقویت خود در افغانستان هستند
نهاد امریکایی سوفان گفت حملات داعش پیچیده‌تر شده و گروه‌های تروریستی در زمان طالبان آزادی بیشتری برای مانور دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نهاد آمریکایی سوفان روز جمعه، ۲۶ خرداد با اشاره به گزارش اخیر تیم تحلیل و نظارت از تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل در مورد روابط طالبان و گروه‌های تروریستی از جمله القاعده نسبت به افزایش رقابت‌های جهانی و تغییر اولویت‌ها در مبارزه با تروریسم هشدار داده است.

این نهاد افزود در حالی که تهدید تروریسم به تکامل خود با اشکال جدید ادامه می‌دهد، مبارزه با تروریسم برای بسیاری از کشورهای غربی که روی رقابت با قدرت‌های بزرگ از جمله چین و جنگ اوکراین تمرکز دارند از نظر خط‌مشی و تخصیص منابع به اولویت دوم تنزیل یافته است.

مرکز سوفان وضعیت در افغانستان را یادآور دوره پیش از ۱۱ سپتامبر دانسته است، زمانی‌که تهدیدهای تروریستی در کشورهای درگیر جنگ نادیده گرفته شدند و تصور می‌شد که قابل مهار هستند.

این نهاد خاطرنشان کرد داعش در افغانستان در حال شبکه‌ای‌تر شدن و کار روی اردوگاه‌های آموزشی است، القاعده در افغانستان تقویت شده‌ و ارتباط با تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌‌پی) محکم شده است.

مرکز سوفان تصریح کرد به نظر می‌رسد با کاهش تعداد حملات جهادی و تلفات در کشورهای غربی، احساس رضایت فزاینده‌ای نزد آنان به‌وجود آمده است، در حالی‌که جنگ جاری در اوکراین، حاکمیت طالبان در افغانستان، گزارش‌های مربوط به گروه‌بندی مجدد داعش احتمالاً بر چشم‌انداز وحشت در غرب تأثیر خواهد گذاشت.

این نهاد خاطرنشان کرد حملات داعش پیچیده‌تر شده و گروه‌های تروریستی در زمان طالبان آزادی بیشتری برای مانور دارند و آنهایی که مخالف این گروه نیز هستند به‌ویژه داعش از گام‌های نادرست ضد تروریستی و کاستی‌های طالبان استفاده کرده‌اند.

این نهاد همچنان گفته است، بعید به ‌نظر می‌رسد که طالبان، داعش را به‌طور کامل در افغانستان از بین ببرند.

این هشدار در حالی از سوی مرکز سوفان مطرح شده است که براساس گزارش اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد، طالبان برخلاف تعهدشان به ارتباط با گروه‌های تروریستی از جمله القاعده ادامه داده‌اند.

مرکز سوفان (TSC) یک سازمان مستقل امریکایی است که تحقیق، تحلیل و گفت‌وگوی استراتژیک در مورد چالش‌های سیاست خارجی با تمرکز ویژه بر امنیت جهانی، حل مناقشه و حاکمیت قانون ارایه می‌کند.

منبع: yjc

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->